Puheenjohtajan terveiset 2/2019

Arvoisa Kansallisseuran jäsen,

Kansallisseuran perinteinen Kalevala-juhla pidettiin Laulun Ystävien salissa. Monipuolinen ja hauska ohjelma sai ansaitsemansa kiitoksen yleisöltä. Kiitos onnistuneista järjestelyistä Pekka Saarelalle, Kari Kantalaiselle ja Marja Saarelalle. Onnittelut myös Pekka ja Marja Saarelalle puolueen myöntämistä ansiomerkeistä.

Kuten edellisessä kirjeessäni kerroin, panostamme alkaneena toimintavuonna poliittiseen keskusteluun, eri vaaleihin, nuoriin ja opiskelijoihin sekä sisäiseen että ulkoiseen tiedottamiseen. Tämä työ on lähtenyt hyvin liikkeelle. Kuukausittain toteutettava yleisötilaisuus Vaikuttajafoorumi on oivallinen paikka politiikan puhumiseen, vaikuttamiseen ja ensikäden tiedon saantiin. Näihin mielenkiintoisiin tilaisuuksiin kannattaa jäsenistön osallistua. Puhujina ovat alansa asiantuntijat. Tilaisuuksista lisätietoa saat jäsentiedotteista, facebookista sekä maaliskuun aikana uusiutuvilta kotisivuiltamme.

Yksi kevään merkki on sääntömääräisen kevätkokouksen pitäminen. Kansallisseuran kevätkokouskutsu on lähetetty jäsenistölle. Tervetuloa runsaslukuisesti kokoukseen.  Kokouksen jälkeen on mielenkiintoinen Vaikuttajafoorumi. Tulethan paikalle!

Kevään tehdessä tuloaan myös vaalikuume alkaa nousta. Ehdokkaitten vaalikahvilat ja some- ja lehti-ilmoittelu sekä erilaiset yleisötilaisuudet täyttävät kalenterit. Eduskuntavaaleissa yhdistyksemme jäsenet Lauri Kattelus ja Ville Valkonen saavat varauksettoman tukemme ponnisteluissaan. Yhtenä tukitoimena järjestämme jokirannassa Street Foodia ja debattia yleisötilaisuuksia kolme kertaa. Tulethan paikalle keskustelemaan ja kuuntelemaan, mitä ehdokkailla on sanottavanaan. Paikalla on varmasti muitakin ehdokkaita. Keskustelunaiheita ei varmasti puutu. Siitä pitävät huolen sote, vanhustenhoito, koulutusasiat sekä tuleva sotu-uudistus ja monet muut asiat.