Turun Kansallisseuran 120v-juhla

Turun Kansallisseuran 120-vuotisjuhla vietettiin Submarinassa sunnuntaina 15.10.2017. Juhlaväkeä oli noin seitsemänkymmentä. Juhlapuheen piti ministeri Ilkka Kanerva.

Tervehdyksiä toivat myös piirin puheenjohtaja Juha Vanhanen, Turun aluejärjestön puheenjohtaja Sini Ruohonen ja kansanedustaja Sanna Lauslahti. Puheenjohtaja Pekka Saarela oman puheensa yhteydessä julkaisi yhdistyksen historiikin jatko-osan vuosilta 2008-2017. Ohjelmasta vastasivat Mieskuoro Laulun Ystävät, sellisti Vilhelm Suksi, kuoroa johti ja sellistiä säesti Juha Järvinen. Ville Virkkunen kantaesitti Kansallisseuran tilaaman huumoripitoisen monologin ”Suomen mies”.

Ohjelmaosuus päätettiin Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Maamme-lauluun. Juhlan päätteeksi nautittiin gourmet-tason juhla-ateria, jonka tarjoilun hoitivat Rasekon opiskelijat.

Juhla on kerännyt kosolti kiitosta. Kannatti juhlia!